CLYNE, ANNA: ON TRACK [2007] >>>

Az angol Királynő (Anna Clyne egy londoni születésű New York-i) hangján hallható életvezetési instrukciók összefonódnak a repülőterek és a tenger alatti utazás hangjaival… A darab mindennapjaink mókuskerekének és a kifejező zenei világ közötti feszültségeket kutatja. Egyben egy lenyűgözően virtuóz gépezet is.

DIDKOVSKY, NICK: Zero Waste [2002] >>>

A Zero Waste (Nulla Hulladék) egy duó zongorára és a számítógépre. A zongoristának nagy kihívásokkal szembenéznie, ugyanis egyszerre kell létrehoznia és lapról olvasnia is a darabot.

A darab elején, a számítógép két, a szoftver által generált ütemet jelenít meg hagyományos lejegyzésben. Amikor a zongorista játszani kezd, a szoftver elkezdi lekottázni az előadást. Az előadó viszont "lapról olvassa" a jelen időben kibontakozó kottát, amely cserébe folyamatosan újaíródik és új anyagot generál a lapról olvasáshoz.

Ahogy az előadó továbbra is lapról olvas, és játszik, a számítógép folytatja a "hallgatást” és lejegyzést, ami által egy olyan interaktív szinergia jön létre, ahol az előadásbéli hibák és a kifejezésbeli eltérések új zenei világokhoz vezetnek. Idővel, a kihívást jelentő lapról olvasás és a zenei notáció korlátai a darabot egy egészen más formába terelik, mint ahogyan az elkezdődött.

"Az egyik tanítványom a 'telefonos' játékhoz hasonlította, míg valaki más azt mondta, hogy a Zero Waste, Alvin Lucier 'I Am Sitting in a Room' című művére emlékezteti, ahol a hangsúly inkább a rendszer rezonanciáján, mint magán az alapanyagon van. A darab minden előadása egyedülálló: mindegyik egy új, két ütemes, számítógép által generált zene-maggal kezdődik, és a lapról olvasás variációkban gazdag lesz."
Nick Didkovsky

A Zero Waste-t JMSL segítségével komponálta és programozta: Nick Didkovsky

ROLNICK, NEIL: DIGITS [2005] >>>

Nyilvánvaló, hogy az ujjainkat használjuk, amikor zongorázunk és akkor is, amikor a számítógépet kezeljük. Ez a darab extrém virtuozitást igényel mindkét esetben. A zongora részt kifejezetten Kathleen Supové számára írtam, kihasználva a hihetetlen technikáját, hogy egy kicsivel többet nyújtson, mint ami az emberileg lehetséges.

A számítógép, amely csupán a zongorából eredő hangokat játssza, az élő előadással egyesülve folyamatos és egy kissé talán mágikus hatást is kelt. A Digits zongorára és digitális jelátalakítóra íródott. A zongorista az előadáshoz a virtuozitását kell, hogy adja, a jelátalakító pedig úgy van megalkotva, hogy a zongora szólamát fokozva, az egyszerre legyen finom és érdekes.

Minden átalakított hang a zongorából jön. A darabhoz videó is társulhat. A videó sáv, amelyet R. Luke DuBois, Jitter-t használva tervezett, élő képeket jelenít meg a zongorista ujjairól játék közben, amelyeket vagy a zongora belsejében, vagy a zongora fedele felett elhelyezett képernyőre vetít.

A darab összességében olyan hatást kelt, mintha egy klasszikus, virtuóz zongoraszonátát hallanánk, amelyben maga a zongora már egy kissé elhangolódott, felerősített és megsokszorozódott volna, miközben a játékos ujjainak manipulált képe, a zene kiegészítéseként, közvetlenül a közönség előtt jelenik meg.
Neil Rolnick

TER VELDHUIS, JACOB (Jacob TV) [2002-2004]: The Body of Your Dreams >>>

A "The Body of Your Dreams", zongorára és Boomboxra (hangfelvétel), a Deutschlandfunk megrendelésére készült 2002-ben, és 2004. decemberében került átdolgozásra.

Egy amerikai tele-shop által reklámozott Ab Tronic Pro reklámjából vett hangmintákon alapul (az Ab Tronic Pro egy izomstimuláló öv, amely 3000 izom összehúzódást fejt ki, mindössze 10 perc alatt).
Minden egyes zongorahang magasságát és ritmusát egy, a reklámból vett hangminta határozza meg. A darab a zongoristát is eléggé megdolgoztatja, akinek jó formában kell lennie… (Jacob ter Veldhuis megjegyzése a kottában).
Néhány idézet a hangfelvételből: "A valaha létezett legkönnyebb módok egyike, hogy olyanra formálja a testét, amilyenre szeretné… Használhatja tévénézés, mosogatás, vagy fűnyírás közben… Amikor csak Önnek megfelel"… stb.