február 22. szerda; 20.00 óra
workshop-koncert: Ko kon nashi
- audiovizuális előadás shakuhachira és élő elektronikára

előadja:
McINERNEY, Michael [GB] - shakuhachi
BARACSKAI Zlatko [H, BiH]; CHAPMAN, Duncan [GB]; COLLINSON, Stewart [GB]; HORVÁTH Balázs [H]; KERESTEŠ Szabolcs [H, Hr]; KRETZ, Johannes [A]; STERK Barbara [H]; SZIGETVÁRI Andrea [H] - videó, élő elektronika

Audio-Visual Project
A mű a fesztivál alkotóműhelyének eredménye brit, osztrák és magyar művészek részvételével. A projekt központi témája, hogy miként lehetséges egy régi hagyomány - a shakuhachi játéktechnika és a hozzá kapcsolódó életszemlélet - és a modern technológia, ill. mai játéktechnikák között átjárhatóságot teremteni. A shakuhachi japán tradicionális fúvós hangszer, melynek hangjáról azt mondják, képes felidézni a természet teljes skáláját. A hangszer konstrukciójának egyszerűsége teret nyit rendkívüli komplexitású hangzások létrehozására. A szájtartás, a befúvás erősségének és szögének változtatásával szélsőséges hangszínváltozásokat, a lyukak részbeni letakarásával pedig kifinomult hangmagasság-eltéréseket lehet előidézni. A zen buddhista szerzetesek "honkyoku" meditációs darabjai ezt a kifinomult technikát fejlesztették tökélyre. A szerzetesek helyről helyre vándoroltak, és játékukkal alamizsnát koldultak. A "Ko kon nashi" forrásául olyan hang- és videófelvételek szolgálnak, melyek a shakuhachi játékról készültek különböző helyszíneken. Ezeket japán kalligrafikus jelek festésének folyamatáról készült videók egészítik ki. Az előadás ötvözi az élő shakuhachi játékot és a jelen idejű számítógépes előadást. A kép és a hang együttes vezérlése, valamint a kép hanggá, illetve a hang képpé alakítása az a kihívás, amit résztvevők technikai szempontból különböző módokon valósítanak meg.

február 23. csütörtök; 20.00 óra
Pamela Z: Voci
- szóló multimédia előadás

előadja:
Pamela Z [USA] - ének, digitális érzékelők

Pamela Z jól ismert szereplője az amerikai kortárs zenei köröknek. Az énekes-zeneszerző-előadja Voci c. műve teljes estét betöltő multimédia előadás, mely az élőben megszólaló emberi hangot, a jelenidejű digitális átalakítást, a fény- és mozdulatérzékelők segítségével előhívott vokális hangmintákat és videóképeket rétegzi, variálja. A színpadot váratlan vizuális és audió-transzformációk varázsolják élővé, miközben Pamela Z "virtuális duetteket" énekel meglepetés-vendégekkel, akik videóminták formájában jelennek meg a közönség előtt.



Pamela_Z
Az előadás főszereplője az emberi hang, melyet a szerző-előadja különböző szempontokból közelít meg: a hang lehet anatómia, karakter, identifikátor és kommunikátor. Történetek szövődnek a hangról áriák, nem verbális hangadások, kiáltások, suttogások, valóságos és szintetikus kórusok valamint tudományos információk formájában, melyekből Pamela Z valamiféle polifonikus monooperát épít fel.

február 23. csütörtök; 21.30 óra
Jasch: Codespace
- absztrakt digitális képek és hangok

előadja:
Jasch [CH] - audio-video performansz

A "codespace" jelenidejű rajzolást és mozgóképeket az elektronikus hangokkal integrálva egy absztrakt tér érzetét kelti, melyben organikus és kristályszerű alakzatok pulzálnak és áramlanak. Az alapvető formákat algoritmikus folyamatok és a művész jelenidejű gesztusai vezérlik. Az így keletkező képi világ, kiegészülve a színek finom fokozataival, textúrák és formák gazdag palettájává alakul.



Jasch
Az üres sötét teret gyorsan mozgó absztrakt formák, struktúrák népesítik be. A mű sötét, minimalista képekből absztrakt sűrűségű terekké fejlődik, mint egy, a nézők szeme előtt zajló digitális festés. Az egymásra halmozódó képekből festményhez, illetve karcolathoz hasonló látvány keletkezik, mely bepillantást nyújt a számítógépes kódokból épülő rejtélyes és láthatatlan világokba. A repülő vonalak elvezetnek a formák és színek, koreografált mozgások, vízalatti folyamatok, fényjátékok felfedezéséhez.

A zenei improvizáció és a komponált kortárs hangképek világából érkező Jasch ugyanúgy alkalmazza a különböző folyamatokat a képek vezérlésére, mint teszi azt a zenében. A textúrák, a rétegek, az időben fejlődő struktúrák és a rövid villanások fontos szerepet játszanak a vizuális áramlásban, mely a zenéhez hasonlóan oszcillál és vibrál. Az autonóm folyamatok, algoritmusok és a különböző fizikai interfészelk segítségével megvalósuló, jelenidejű interakciók köcsönhatása befolyásolja a végső kompozíciót. Egyik elem sincs teljesen előkészítve, a keletkező képek és hangok meglepőek, érzékiek, néha kiszámíthatatlanok.

február 24. péntek; 20.00 óra
Mari KIMURA & LEMUR

Műsor:
J. Brendan ADAMSON: Négy tanulmány GuitarBot-ra
Robert ROWE: Interactive Piece
Mari KIMURA: Polytopia - hegedűre, elektronikára és interactív grafikára
Mari KIMURA: GuitarBotana - hegedűre és GuitarBot-ra
Frances WHITE: The Old Rose Reader - hegedűre és elektronikára, vetítéssel
Conlon NANCARROW: Toccata hegedűre és elektronikára
előadja:
Mari KIMURA [J, USA] - hegedű, GuitarBot, élő elektronika
Eric SINGER [USA] - élő elektronika

Mari Kimura

február 24. péntek; 21.30 óra
Eavesdropper & Visual Kitchen
- élő audiovizuális koncert

előadja:
Eavesdropper [B] - élő elektronika, audió
Visual Kitchen [B] - élő elektronika, videó

Hosszan tartó próbaidőszak és számos közös koncert után Eavesdropper és a Visual Kitchen kidolgozta közös élő AV show-ját. A négy, egymással összekapcsolt laptop kombinációja segítségéval utazásra hívjuk a nézőket a pixeleink és granuláris elemek világába. Az előadás dupla vászonra vetített képekből áll, ahol két egyforma alapanyag lép kapcsolatba egymással és szinkront teremt ugyannak a világnak két fajta megjelenésével. Az előadás az okozat és hatás érzéki játéka, amely kizökkenti, majd újra szinkronizálja a nézőt környezetével.

Eavesdropper

február 25. szombat; 20.00 óra
Hallható fény
- multimédia előadás táncosokra, lézersugarakra és élő elektronikára

előadja:
LADÁNYI Andrea [H],HORVÁTH Csaba [H] - tánc, koreográfia

zeneszerzők:
BARACSKAI Zlatko [H, BiH], HORVÁTH Balázs [H], PINTÉR Gyula [H], SÁRY László [H], SZIGETVÁRI Andrea [H], VIDOVSZKY László [H]

programozás: KERESTEŠ Szabolcs [H, HR]
lézertechnika: Muiltimédia Stúdió - Lézerszínház
fényhangszerek: WIESER János [H], KALCSÚ Attila [H]

idea: KAPITÁNY András [H], PROSEK Zoltán [H]

Hallható fény
A "Hallható fény" a Planetárium Lézerszínházának Multimédia Stúdiója, a Középeurópa Táncszínház és magyar zeneszerzők közös produkciója. Technikai szempontból a produkció alapjául olyan, a színpadon kivetített lézersugarak szolgálnak, amelyek valamilyen mozdulattal történő átvágása hanggá alakítható vezérlőjelet bocsát ki. Ezáltal megteremtődik a kép, a mozdulat és a zene egysége. A lézersugarakon táncosok szólaltatják meg a zeneszerzők által megírt zenei tereket. Az összművészeti térnek számtalan interpretációja létezhet. A produkciót egy folyamatos, több hónapig tartó műhelymunka előzte meg, ahol az egyes művészeti ágak képviselői közösen dolgozták ki saját verzióikat.

február 25. szombat; 21.30 óra
S.S.S. - Sensors_Sonics_Sights
- multimédia előadás

előadják:
BABIOLE, Cècile [F], DAILLEAU, Laurent [F], TANAKA, Atau [J, USA, F] - élő elektronika

Cècile BABIOLE, Laurent DAILLEAU és Atau TANAKA együtt dinamikus hang-kép környezetet kreál. Az S.S.S. trió vizuális zenét ad elő szenzorok által érzékelt gesztusok segítségével. Laptop performanszuk túlmutat a "hagyományos" multimédia előadásokon, a mozgó testek intenzitása együttesen válik hanggá és képpé.


Sensors_Sonics_Sights
Az érzékelők fogadják az előadók gesztusait és izomfeszültségeit, majd digitális adattá fordítják:
- az ultrahang érzékelők az előadók és gépeik közötti távolságot mérik, lehetővé téve, hogy 3D-s képeket formáljanak, színek, skálák, szövetek között navigálva,
- a Theremin, az 1919-ben kifejlesztett történelmi jelentőségű elektronikus hangszer, oszcillátora az elektrosztatikus mezőben történő változásokra reagál,
- a BioMuse zselés elektródákkal érzékeli az előadó felkarjának EMG biojeleit, s a koncentrált mozdulatok keltette izomfeszüléssel a zenész a hangszintézist vezérli.

február 26. vasárnap; 18.00 óra
Hidak
- hálózati audiovizuális koncert a quintet.net szoftverrel

előadják:
Kai NIGGEMANN [GER], Marlon SCHUMACHER [GER], Johannes KRETZ [A], SZIGETVÁRI Andrea [H], Ivana OGNJANOVIĆ [SER] - élő elektronika

A Quintet.net Georg HAJDU [GER] zeneszerző és számítógépes zenész programja, amely lehetővé teszi, hogy egyszerre maximum 5 zenész játsszon együtt az interneten a világ bármely pontjain. A játékosok zenei vezérlő adatokat küldenek egy szervernek, ahol az adatokat összekeveri, esetleg még átalakítja a "karmester", majd visszaküldi a játékosoknak ill. az interneten csatlakozó hallgatóknak. A quintet.net képfeldolgozást is tud vezérelni, segítségével multimédia darabok is előadhatóak az interneten.


DigitalBridges

február 26. vasárnap; 21.00 óra
HangJátszóHáz
- workshopzáró koncert

előadják:
a workshopok résztvevői