A Visual
Kitchen a késő kilencvenes években kezdte
tevékenységét, mint az élő média-mix előadásokra
koncentráló közösségi projekt, és a belga vj-történet
egyik első úttörőjeként tartják számon. A kezdetekkor a
elsősorban a tánczenét célozták meg, vendégszerepeltek
a brüsszeli Cybertheater-ben, együttműködtek a fő belga
tánczenei eseményekkel (10daysOff, I love techno,
Groovecity), és készítettek underground felvételeket
(rephlexNight, Seats'nBeats). Művészeti
hozzáálllásukban a bruges-i "Concertgebow" -ban elnyert
rezidens-művész státusz jelentette a fordulópontot,
megnyitva a látóteret különféle zenészek felé, akik
személyes szemantikai üzenetű képi világot igényeltek
előadásukhoz.
|
|
K. H. Stockhausen "Pole für 2" művének
interpretációjával dupla MX50-re és visszacsatolásra
vagy L. Berio "Laborintus II" operáját kísérő eredeti
audioszalag vizuális adaptációjával új
követelményrendszert állítottak fel sajátmaguk számára.
Eavesdropperrel, aki szintén rezidens-művész volt,
folytatódott, és intenzívebbé vált az együttműködés,
amely különböző projektekben – Massive Central
Collective vagy Locker03 DVD-installáció) fejeződött
ki. Az évek során az aktívan működő közösség kisebbé
vált, és a vizuális művészek hálózata erősebbé
fonódott, amely napjainkra egy teljesen megváltozott
megközelítést eredményezett: az eredeti tagok közül
csak ketten (Sam Vanoverschelde és Jurgen Van Gemert)
aktívak még mindig a szervezetben. Saját vizuális és
audiovizuális műveket hoznak létre, de élő
audiovizuális projektekben (mint pl. a Cimatics
Fesztivál) is részt vesznek ko-producerként, vagy
szolgáltatóként működnek más szervezetek számára (pl.
Pukkelpop).
Visual Kitchen honlapja |