K E R E K A S Z T A L __B E S Z É L G E T É S |
Mit jelent az, hogy Új zene?A 2004. február 7. -én elhangzott beszélgetésen készült hangfelvétel (.mp3, 64kBps, mono) letöltés > > > |
|
A __ K É P E S - H A N G __ M Ű H E L Y __M U N K Á I(A videók lejátszásához Apple QuickTime szükséges - letölthető itt > > > ) |
||
< - VERBA Diána,
RÉVÉSZ János - Mi? Mi... A különböző, a városban felvett képek kapcsolódási pontjai a különféle asszociációk az egyes szekvenciák között, pl. fogaskerék - kerék - autókerék - autók - autók az utcán - forgalom - villamos - tükröződés - ház a háttérben tükröződik - ház élesben - háztető - utca - emeberek - tömeg - 1 ember - tömeg - felgyorsult világ - légy (rejtett szimbólum, a végén a szekvencia megfordul = a világ a feje tejére áll...) víz - megnyugvás... |
||
< - GÖNCZÖL Gergő, NAGY Viktor -
Rohanás
A film készítőinek ez az első filmes és hangos próbálkozása. A felgyorsíott képek a rohanó világ képét szeretnék bemutatni. Ez határozza meg az egész koncepció alapötletét. A záróképben feltűnő szemek a "Mi mindent látunk!" gondolatával párosulnak... |
||
< - KOLONICS Kitti, DUNAI Tamás -
Lines
Az alkotók nem törekedtek egy egységes történet létrehozására. Függőleges és vizszintes vonalak váltakozásából és egybefolyásából indult ki az alapanyag, ezeket montírozták össze különféle technikákkal, pl. a Duna folyását montírozták össze a vonalakkal, ezáltal dinamikusabbá téve a képi mozgást. Az adott felületek felhasználásával próbáltak a hanggal játszani különféle hangasszociációkat kelteni... |
||
< - KISS Csilla, SZALAI Nikoletta -
Red
A darab inspirációja egy piros szék. A felvételek teljesen véletlenszerűen készültek. Az egyetlen koncepció a "piros" keresése mivel a piros szín szimbóluma az agresszivitásnak. Ez a tudatalatti agressziónak az elfojtását jelképezi. Az agresszió örökös körforgását, a darab végén lévő szekvencia visszafele való lejátszása szimbolizálja. |
||
<- a KépesHang műhely résztvevői | ||
|
Z Á R Ó K O N C E R T(A videók lejátszásához Apple QuickTime szükséges - letölthető itt > > > ) |
|||
|
|||
|
|||
<- BASAK Dilara ÖZDEMIR -
Y los suenos / énekegyüttesre és elektroakusztikus
hangokra - részlet A darab Calderon de la Barca, XVI. századi
költő szövegére íródott, aki költeményiben a létezés egy más
állapotát írja le, mozgásokat a levegőben, lélegzést...
Hogy ezt a lebegő állapotot elérje, a zeneszerző az elektronikus szólamban hangszín-struktúrákkal operál, melyek emberi hangokat és a fantázia világát idézik. |
|||
< - HORVÁTH Balázs -
Madrigálok1 / énekegyüttesre és hangszalagra -
részlet A Madrigálok eddig megírt két tétele a Making New Waves Fesztivál felkérésére, a Szabadhangok Énekegyüttes ma esti koncertjére készült. A felkérésnek megfelelően a darabok zenéje világunk különböző ellentéteit mutatják be. A ma bemutatásra kerülő I. tétel szembehelyezi egymással az akusztikus és az elektronika segítségével megszülető hangzásokat, a precízen megírt, bonyolult harmóniájú és a lazábban szerveződő anyagokat, a hagyományos értelemben vett énekelt hangokat és az ettől eltérőeket, elsősorban pedig a darab "sztorijában" a főhős életét, valamint az arról kialakuló véleményeket. A tétel szövege: részlet Lázár Ervin: A négyszögletű kerek erdő c. kötetéből (Móra Ferenc Könyvkiadó, Budapest), valamint a latin Requiem-ből "A múltkor Mikkamakkával Fát vágni mentünk az erdőre, De olyan szerencsétlenül dőlt A fa, hogy Dömdödöm alászorult." "Requiem aeternam dona eis, Domine et lux perpetua luceat eis." A hangszalag anyagainak létrehozásában KERESTEš Szabolcs nyújtott jelentős segítséget. A darab létrejöttét a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete támogatta. |
|||
<- VARGA Judit -
Mad(á)rigál / 3 kórusra és elektronikára -
részlet A darab ANTAL Laura megrendelésére íródott 2003-ban. A felkérés szerint a darab madárhangokra íródott. A szerző ötvözte a madárhangokat a madrigál műfajjal. Művében egy MONTEVERDI madrigált és TASSO szövegét használja. Mindkettő rákfordításban szólal meg a darabban, így felismerhetetlnek. Ennek ellenére a korszak hangulata áthatja a mű első részét. Ezután a madrigál fokozatosan átváltozik természet- és madárhangokká, ahol a szerző "átadja" a felelősséget a kórusnak. Itt az énekesek improvizálva szólaltaják meg a különböző madarak hangjait. Az elektronika ellensúlyozza a kórusra írott dramaturgiát, mivel éppen fordítva, eredeti természethangokból folyik át kórushangzásba. |
|||
< - Szabadhangok, zeneszerzők | |||
|
T O U C H__K I Á L L Í T Á SFotók |
||||
|
E N S E M B L E__M Ű H E L YFotók |
||||
|