Stewart COLLINSON [UK] |
|
Gyakorló filmkészítő művész. A
mozgóképpel végzett munkáját mélyen áthatja az a
filmrepertoár, melyet a mozi kezdetei óta hoztak
létre filmművészek. A mozgóképet a történetmesélők,
az információközlők és az ideológiagyárosok is
felfedezték a maguk számára a XX. század korai
szakaszában, fontos azonban megkülönböztetnünk
tőlük a vizuális művészeket, akik más célok
érdekében fordultak e médium felé. Mellőzvén a
narratívát, mint időstrukturáló eszközt, sokan
fordultak a zene, mint modell felé, hogy ennek az
új, képi időalapú médiumnak időbeosztását
megszervezzék. Ilyen módon vizsgálva a kérdést, a
mozgókép absztrakt médiummá válik, amely fel tud
szabadulni a reprezentáció terhe alól, elsősorban
mozgással és ritmussal operálva. A jelenlegi és a
most születőben lévő digitális technikák a művészek
számára lehetővé teszik, hogy méginkább összemossák
a határokat a létező művészeti formák között.
COLLINSON a tradicionális és innovatív technológiák és munka módszerek összekapcsolásával jut el az ún. "látható zené"-hez. Önálló filmeket és képzőművészeti installációkhoz alkalmazott mozgóképet is készít; oktatási projektek vezetőjeként regionális, nemzeti és nemzetközi szervezetek részére zeneszerzőkkel, zenészekkel és táncosokkal dolgozik. A Lincoln University "Művészet, Design és Média Produkció" fakultás tanára. |
|
2006. óta az European Bridges Ensemble (EBE) tagja. | |
[<<< VISSZA az életrajzokhoz] |